آموزش 3 روش ساده رجیستری گوشی، فعال سازی موبایل بعد از خرید

آموزش 3 روش ساده رجیستری گوشی، فعال سازی موبایل بعد از خرید
5
(5)

در این مطلب، قصد داریم تا آموزش سه روش ساده رجیستر گوشی، فعال سازی موبایل بعد از خرید در سامانه همتا را به شما نمایش دهیم.

موبایل‌های جدید پس از خرید به دست ما می‌رسند، اما چگونه آن‌ها را به کار اندازیم؟ اینجاست که نیاز به رجیستری و فعال‌سازی دستگاه برای استفاده از تمامی قابلیت‌های آن پدیدار می‌شود.

بنابراین اگر گوشی جدیدی را خریداری کرده‌اید و با نحوه رجیستر یا فعالسازی کردن آن آشنایی ندارید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

با انتخاب یکی از این روش‌ها و پیگیری دقیق مراحل، می‌توانید به راحتی از تمامی قابلیت‌ها و امکانات دستگاه خود استفاده کنید.

1. رجیستر کردن گوشی از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

برای رجیستر کردن گوشی های موبایل ( فعالسازی ) ابتدا باید کد دستوری #۷۷۷۷* (ستاره ۷۷۷۷ مربع) یا همان کد سامانه همتا را شماره‌گیری کنید.

سپس در منوی باز شده، گزینه شماره ۲ یا گزینه فعال‌سازی را انتخاب کرده و شناسه ۱۵ رقمی IMEI دستگاه خود را بدون هیچ‌گونه علامت اضافی وارد کند.

این شناسه ۱۵ رقمی بر روی جعبه گوشی خریداری شده و یا پشت دستگاه درج شده است.

همچنین شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶* (ستاره ۰۶ مربع)، شناسه IMEI دستگاه خود را دریافت کنید.

 

رجیستر گوشی

 

رجیستر گوشی 1

 

در مرحله بعد باید شماره سیم کارت خود را ارسال کرده و پس از آن کد فعال‌سازی را وارد کنید.

کد رجیستر گوشی، یک کد ۶ رقمی است که بر روی کارت گارانتی یا برچسب روی کارتون گوشی درج شده است.

 

رجیستر گوشی 2

 

رجیستر گوشی 3

 

پس از طی شدن این مراحل، پیامی برای کاربر ارسال می‌شود که حاوی شماره IMEI و شماره سیم کارت وارد شده است. اگر این دو شماره مورد تایید شما بود، گزینه ۱ را وارد کرده و اطلاعات را تایید کنید.

 

رجیستر گوشی 4

 

در پایان پیامی مبنی بر موفق بودن مراحل فعال‌سازی و رجیستر کردن گوشی شما نمایش داده می‌شود. این پیغام در قالب یک پیامک نیز به مشترک ارسال خواهد شد.

2. رجیستر گوشی از طریق نرم‌افزار اندروید و iOS همتا :

اپلیکیشن سامانه همتا هم برای سیستم‌‌عامل‌های اندروید و هم iOS طراحی و منتشر شده است.

با دانلود و ورود به این اپلیکیشن، در چند مرحله ساده می‌توانید تلفن همراه خود را در سامانه همتا ثبت کنید.

ابتدا گزینه فعال‌سازی تلفن همراه را انتخاب کنید. سپس قسمت‌های مربوط به شناسه 15 رقمی دستگاه (IMEI)، شماره همراه و کد فعال‌سازی را وارد کنید.

اکنون تلفن همراه شما در سامانه همتا ثبت شده و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

رجیستر گوشی 5

 

3. رجیستر کردن گوشی از طریق وب‌سایت سامانه همتا :

برای فعال‌سازی از طریق سایت همتا کافیست پس از ورود به سایت سامانه همتا (Hamta.ntsw.ir) روی فعال سازی کلیک کنید.
با وارد کردن شماره تلفن همراه، شناسه IMEI و کد فعال‌سازی اقدام به ثبت گوشی خود در سامانه همتا نمایید.

 

رجیستر گوشی 6

 

نکته مهم

یادتان باشد، برای گوشی‌های قانونی‌ای که دو سیم‌کارت دارند، فقط رجیستر ( فعالسازی ) یکی از سیم‌کارت‌ها در سامانه همتا کافی است و نیازی به فعال‌سازی هر دو سیم‌کارت و درج هر دو IMEI وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

با انجام یکی از روش‌های فوق می‌توانید گوشی خریداری شده خود را به راحتی رجیستر کرده و فعال‌سازی نمایید. همچنین، با توجه به مراحل مشخص شده و پیگیری دقیق، می‌توانید از تمامی امکانات و قابلیت‌های دستگاه خود بهره‌مند شوید.

سوالات متداول :

1.کد فعالسازی همتا چیست؟

کد فعالسازی همتا یک عدد شش رقمی است که کاربران برای انجام عملیات رجیستری گوشی به آن نیاز دارند. برای دستگاه های قانونی و شرکتی نیز این کدها روی جعبه یا کارت گارانتی گوشی ثبت می شود.

2.چرا به این کدها یک بار مصرف می گویند؟

اصطلاحا به کدهای رجیستری کد یک بار مصرف همتا می گویند که این نامگذاری نشان دهنده استفاده از آنها فقط برای یک باراست .

3.گوشی را خریداری کردم ولی به محض قرار دادن سیم کارت درون آن پیامک هشدار با محتوا «دستگاه قانونی است ولی فعالسازی نشده است و از این تاریخ در شبکه، سرویس نخواهد گرفت». دریافت این پیام به چه معناست؟

این پیامک زمانی برای شما ارسال می شود که شما گوشی جدید خریداری کردید اما هنوز عملیات فعالسازی یا رجیستر گوشی را روی آن انجام نداده اید. شما باید هرچه زودتر نسبت به فعالسازی گوشی در سامانه همتا اقدام کنید.

4.اگر در آخرین مرحله از انجام عملیات فعالسازی پیغام «کد فعالسازی اشتباه است» را دریافت کنم. دریافت این پیام به چه معناست و برای رفع آن چه کنم؟

در این شرایط کد مورد استفاده شما یا مربوط به دستگاه دیگری است یا شما در ثبت آن دچار اشتباه شده اید. در صورتی که مورد اول برای شما پیش آمد، باید کد فعالسازی همتا یا کد رجیستر گوشی را از فروشنده درخواست کنید. لازم به ذکر است در صورت قانونی بودن کالای خریداری شده، شما می توانید کد رجیستر گوشی ( کد فعالسازی ) همتا مربوط به گوشی خود را از شرکت گارانتی کننده نیز دریافت کنید.

5.آیا از کدهای رجیستری می توان برای گوشی های دیگر استفاده کرد؟

هر کد رجیستری مربوط به یک گوشی با شماره IMEI خاص است. این بدان معناست که برای هر گوشی تنها یک کد فعالسازی صادر می شود و تنها همان گوشی به وسیله آن فعالسازی خواهد شد.

6.فعالسازی گوشی های دو سیم کارت به چه صورت انجام می پذیرد؟

در مورد گوشی های دو سیم کارت که در حال حاضر بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند، شما تنها با فعالسازی یک IMEI به صورت خودکار IMEI دوم فعالسازی میشود.

7.اگر بعد از خرید گوشی شرکتی (با گارانتی معتبر) کد فعالسازی همتا به همراه گوشی نبود یا کد فعالسازی مخدوش شد، چه کنیم؟

اگر گوشی که تهیه کردید به همراه خود کد رجیستر ( کد فعالسازی ) نداشت یا کد در هنگام خراشیدن بخش مربوطه مخدوش شد، حتما به شرکت گارانتی کننده تماس و کد فعالسازی یا کد ریجستری همتا گوشی خود را درخواست نمایید، زیرا تمام اطلاعات مربوط به این گوشی ها و کد فعالسازی آنها در دیتابیس این شرکت ها ثبت شده است.

8.آیا برای خرید گوشی دست دوم هم کد رجیستر ( کد فعالسازی ) نیاز است؟

بله. ولی نحوه دریافت این کد با گوشی نو که کد روی کارت گارانتی یا جعبه گوشی است متفاوت است. در این حالت فروشنده گوشی باید از طریق سامانه همتا و از طریق فرآیند انتقال مالکیت، کد رجیستر ( کد فعالسازی ) جدید را برای خریدار دریافت و ارسال نماید.

 

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، روش رجیستر گوشی ( فعالسازی ) و انتقال مالکیت گوشی‌های موبایل در سامانه همتا را آموخته باشید. در صورتی که با مشکل خاصی طی این پروسه برخورد کرده‌اید؛ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران شاکر موبایل همراه باشید.

ایا این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیاز دادن از ستاره استفاده کنید

میانگین ارا : 5 / 5. تعداد ارا : 5

شما هنوز رای نداده اید!

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید